top of page

NATALIE SAKSAMAAL

Asse vahetusõpilane Saksamaal 2018/19

Blogis kirjutan enda vahetusaastast, postitan pilte, et oleks endal millele tagasi vaadata ja ka need, kes Eestis, saaksid näha, mida siin teen.

Varem postitasin Tumblrisse, kuid kolisin Wix`i üle. Kui soovid mu varasemaid postitusi lugeda, siis leiad need lingilt: 

https://www.tumblr.com/blog/loudpostcloud

​

40068324_664247693956868_820520102087622
Home: Welcome
Home: Blog2
Search
  • Writer's pictureNatalie Lind

4 kuud tulekust ja uudiseid


Kaanepilt: https://www.mopo.de/es-ist-gluehweinzeit--alle-weihnachtsmaerkte-in-hamburg-auf-einen-blick-22417028


Heia!!


Pole peaaegu 2 kuud midagi postitanud, vabandust, kuid oli ju arvata, et minult igal nädalal uut postitust oodata ei tasu.

Vahepeal on palju jutunud. Olen koolis käinud, uisutamas, kassikas, balletti trenni läksin ning üpriski mitu esinemist on samuti tehtud. Lisaks tuleb mul varsti kodinad kokku pakkida ja vahetusaasta saab uue pöörde.


Ballett

Ma käin nüüd ballettis, või õigemini käisin ja lähen uuesti järgmisest aastast, sest nüüd on vaheaeg. Trennis käin 3 korda nädalas, treener on väga sõbralik ja tore, nii ka trennikaaslased. Ballettiga sai ka esinemas käidud nädal või paar tagasi.


Gospel koor

Igal teisipäeval leiab mind Kellinghusenist kirikust kooris laulmas. Alguses oli väga imelik, sest ma ei saanud üldse aru kus teised enda nootide ja sõnadega on, aga siis ütles Hella mulle, et ma pean ainult soprani ridu laulma xd. Ma olen seal ainus, kelle vanus jääb alla 50, kuid see-eest on kõik väga sõbralikud, viitsivad mu välja mõeldud grammatikaga saksa keelt kuulata ja seda isegi parandada. Laupäeval oli meil esinemine. 24ndal on veel üks ja me saame rõdul ja oreli taustal laulda, kas pole mitte äge.


Uisutamine

Uisutama üritan jõuda kord nädalas. 24. novembril oli Verdenis esinemine või etendus vms. Kohal olid erinevad klubid üle Põhja-Saksamaa. Igal rühmal oli oma osa Peeter Paani etendusest esitada. Mina mängisin tähte koos enda vanustega ja väiksemad luikesid, täiega vahva oli, sain trennikaaslastega rohkem tuttavaks. Eelmisel laupäeval oli aga vanematele esinemine ja seal sain ka enda üksikkava teha. Hiljem oli koos istumine, jõime glögi ja jutustasime niisama.

PS: Siin ei jooda tegelikult glögi vaid hõõgveini(vahel lisatakse shot amarettot või rummi), alkoholivaba on Kinder Punch, hästi magus mahlajook, aga ei ole ikka selline nagu Tallinna jõuluturu oma.


Igatsus jms

Uskuge või mitte, aga vastupidiselt hoiatatule minust mingisugust tohutut koduigatsust üle ei käisud. Pigem olid algused rasked, keelelaagri esimesed kolm päeva ja peres oldud esimene nädal, lisaks see hetk septembri lõpus, kui sain aru, et appikene, nüüd pole 9 kuud kusagile pääsu ja tuleb see asi ära teha.

Mult küsitakse palju, kas igatsed Eestit. Muidugi on mõni päev, kui tahaks Hessi minna ja sojatortillat süüa, arvutada, millal pean Virust liikuma hakkama, et trenni õigeks ajaks jõuda ja lõpuks siiski 5 minutit hilineda. Hommikul Pirita teel ummikus olla ja kooli jõudes avastada, et õpilaspiletid pole, raskelt uksekella vajutada ja samal ajal valmistada ette monoloogi seletamaks miks see puudub. Kuid see pole koduigatsus, vist, see on midagi muud, sest see pole negatiivne, pigem tekitab hea tunde. Seda on keeruline seletada. :D

NB: Hamburgis on tegelikult üks Hesburger olemas.


Saksa keel

Keeleõpe läheb sujuvalt. Saan igapäevase suhtluse tehtud ja enam või vähem hakkama. Grammatika on täiesti vale, aga mõtte saan siiski edasi antud. Suhtlen ainult saksa keeles juba veidi üle kuu ja tunnen, et vaikselt, aga kindlalt läheb järjest paremini ja saan suheldud lihtsamini. Kuid siiski häirib see, et ei saa oma kogu arvamust jagada, loodetavasti paraneb seegi varsti.


Mul on tegelikult üks veidi suurem uudis ka.

Ma vahetan pere. Põhjus on minu ja mu vahetusõe vahel. Olukord muutus tema jaoks harjumatuks ja isegi välja kannatamatuks. Koos vahetusperega otsustasime, et pere vahetamine oleks parim lahendus. Kui kedagi huvitab täispikk story, siis võib seda minult küsida. Ei näe vajadust seda siia suurelt väja kirutada.

Ma ei ole kurb selle üle, pigem õnnelik ja kergendatud, et see 3 kuud kestnud triangel on lõpuks lahenduse leidnud, või noh peaaegu, sest uut pere mul veel pole.


Jõulude kohta ütlen nii palju, et mingit pühademeeleolu mul õieti pole. Erinevatel jõuluturgudel on küll käidud, siinseid pehmeid piparkooke söödud ja hõõgveini joodud, aga miski on ikka puudu. Üks osa on kindlasti sellel, et siin on lihtsalt liiga soe, õues mingi 5 °C ja saan endiselt ketsidega käia. Igatahes loodetavasti on teisipäevaks veidike olukord muutunud ja ma saan uuel aastal rääkida kõige jõululikematest pühadest, mis kunagi olnud on.



Ilusaid pühi ja vana aasta lõppu!

Või hoopis

Frohes Festtage und und ein glückliches neues Jahr!


Natalie







114 views0 comments

Recent Posts

See All
Home: Subscribe
41454891_323363271553838_753505029435949
Home: Contact
bottom of page